zaterdag 4 april 2020

Speelruimte

Hallo allemaal,

Jaren geleden schreef ik zo nu en dan een blog op deze pagina.
De naam, 'Speelruimte', had ik gevonden toen ik bezig was met mijn clowncursussen. 
Speelruimte: Spelen en Ruimte. Het is alles wat je nodig hebt om te kunnen worden wie je bent.

Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Durf jij nog vrij te spelen?
Heb jij het onbevangen kind in je nog aan de oppervlakte? Of overschaduw je jezelf door gedachten, angsten en vooroordelen over wat anderen van je vinden...? Dan je niet goed genoeg bent, dat het altijd iets moet worden. Of dat je, nu je volwassen bent, niet meer onbekommerd kan spelen?

Dat laatste merk ik bij mezelf vaak op. Terwijl ik met mijn kinderen heerlijk samen kan spelen. En dan bewonder ik hoe ze vol overgave en levenslust volledig in het spel kunnen opgaan.
Zelf hou ik dat dan hooguit een minuut of 10 vol, en dan beginnen mijn gedachten over wat ik nog wilde of moet doen weer op te spelen.

Wanneer heb jij voor het laatst gespeeld?

Liefs, Mira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten